Contact us

Use the form on the right to contact us.

For reservations, please use the form on our contact page instead, or call Lydi at +31 6 53206078

76 Waaldijk
Herwijnen, GE, 4171 CG
Netherlands

+31653206078

Escape the city. Work on your project, or just come relax. The artists and travelers residence 'Kerkenstein' welcomes bed and breakfast lovers that want a little extra.

Achterzijde zomer.jpg

weg - maar niet ver

Kerkenstein was ooit een burgemeesterswoning, gebouwd in 1841 in het plaatsje Herwijnen. Het huis is beschikbaar voor iedereen die even weg wil uit de grote stad, voor een verse dosis schone lucht, een mooie fietstocht of wandeling, of het maken van music, het schrijven van een boek - of gewoon een goed glas wijn. Kom langs!

WelKom!

Verscholen achter twee grote, oude kastanjebomen ligt rijksmonument Kerkenstein. Ooit was het de burgemeesterswoning in het oude hart van het dorp Herwijnen langs de rivier de Waal, inmiddels is het al bijna 30 jaar ons ’familiehuis’.

Ooievaarsnesten, boomgaarden en kerkklokjes geven onze gasten al snel het gevoel ver weg van de bewoonde wereld te zijn, toch liggen vele mooie, oude steden dichtbij:  Den Bosch (30 min. rijden met auto), Utrecht (30 min.), Breda (30 min.), Rotterdam (40 min.) en Amsterdam (55 min.)

In de directe  omgeving zijn per fiets te bereiken en te bewonderen: Fort Asperen, Fort Vuren, Kasteel Loevestein, het Glasmuseum in Leerdam .... Vanuit ons huis zijn prachtige fietstochten te plannen via de ‘Fietsknooppuntroutes’ van de ANWB

Hardlopen door de polder en daarna lekker de sauna of het turkse stoombad in, met een kop koffie in de moestuin de krant lezen, piano spelen in de muziekkamer ... het kan en mag allemaal!

Achter de dijk in de achtertuin liggen de uiterwaarden en wat verderop glinstert de rivier. Mooie wandelingen maken dus of pootje baden, dromen en luieren...

Het Huis

Je zult zien:

• Grote zitkamer met open haard

• Muziekkamer (spelen of luisteren)

• Grote achtertuin

• Wifi

• een TV in de gemeenschappelijke ruimte

• fietsen op verzoek

De Rode Kamer

20150215-Rooms_red_green-3371.jpg

In deze kamer is aanwezig:

• Kingsize bed

• Douche, wasbak, bureautje, veel daglicht

• Houten vloer, kunst

€ 79,- per nacht
    incl. ontbijt, btw en toeristenbelasting

De Groene Kamer

20150215-Rooms_red_green-3396.jpg

Onder andere:

• Kingsize bed

• Douche, wasbak, bureautje, veel daglicht

• Houten vloer, kunst

€ 79,- per nacht
    incl. ontbijt, btw en toeristenbelasting

Wat OOk kan

• Groep / Vergadering / Lunch

• Workshops

• Muziekopname in de huiskamer

• Bruiloft in de tuin

Neem contact op voor andere mogelijkheden op maat.

Huisje_transparant.png

..a warm place that can host you and your beloved. a place you can treat like home. quality time is spent here. work on your projects, go for a bike ride and just breathe..